fbpx
Menü Bezárás

Milyen egy jó online óra?

Már hat hete tart az online oktatás és azóta sok tapasztalat gyűlt össze mind tanár mind diák oldalon az órákkal kapcsolatban.

A technikai hátteret tekintve fontos, hogy egy olyan platformot válasszon a nyelviskola, ami a diákok számára könnyen elérhető és a funkciók elsajátítása egyszerű, nem frusztrálja a tanulókat, hogy hova kell kattintani, mi után mit kell csinálni, hogy élvezhető legyen az óra.

Milyen elemekből épüljön fel egy jó óra? Szerintem az a jó irány, ha nem sokban tér el egy kontakt órától az online. Vegyük sorra, mi az, ami működik és fontos a felépítéshez:

 

#1. Ismétlés

Jó kiindulási pont, ha az óra a bemelegítés után azzal indul, hogy az előző alkalommal vett szavakat vagy témákat képek, szókártyák, kérdések formájában átveszitek. Ezzel jó alapot teremtetek a szókincs aktiválásának és máris „megérkezik” mindenki nyelvileg is az órára.

 

#2. Új anyag

Fontos, hogy minden órán legyen valamilyen új tananyag, amit képekkel, szöveggel, hallásértéssel lehet bevezetni.

 

#3. Gyakorlás

Mindannyian tudjuk, hogy a gyakorlás nélkül nem tudjuk elmélyíteni sem a nyelvtani ismereteket, sem rögzíteni az új szókincset.

 

#4. Házi feladat

A legjobb, ha a csoport/ nyelvtanuló megegyezik a tanárral ennek formájáról, az ellenőrzés módjáról és persze a mennyiségről. Sokan tapasztaljátok talán most azt, hogy a munka vagy az iskolai elfoglaltságok mellett, a homeoffice vagy homeschool mellett egyszerűen képtelenség ugyanannyi házit készíteni, mint korábban. Beszéljétek meg, mi az, ami vállalható, így nem fogtok elúszni a feladatokkal.

 

#5. Változatosság

Bár a végére maradt a felsorolásban, de talán a legfontosabb fűszer egy jó nyelvóra esetében a változatosság. A motiváció fenntartásához az is hozzájárul, hogy ne fásuljunk bele a feladatokba, legyen mindig valamilyen érdekes plusz, ami továbblendít a folytatásra.

Remélem sok jó nyelvórán vesztek részt, jó tanulást!

Ez is érdekelhet